Az idei tanév végével egy időben "A kultúra mindenkié - gyermek és ifjúsági szabadidős programok Békésen és környékén (TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055) program ötödik fenntartási éve is sikeresen befejeződött a programban részt vevő oktatási intézményekben. 

A Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános iskola, Óvoda és Kollégium Rákóczi utcai általános iskolájában havi rendszerességgel működő „Ügyes kezek” kézműves foglalkozást a pályázat utolsó fenntartási évében Nagy Andrea tanárnő vezette, többek között azzal a célkitűzéssel, hogy a foglakozásokon résztvevő 10 kisdiáknak a vizuális művészetek iránt is felkeltse az érdeklődését. A szakköri munka során alapvetően különböző ünnepekhez, népszokásokhoz kapcsolódóan készítették el tárgyaikat. Például a húsvét idején a tojásfestés különböző technikáit sajátíthatták el a gyerekek. A foglalkozásvezető gyakorta vegyes, természetes alapanyagokat használtatott a "kis alkotókkal".

Mindamellett, hogy a rendszeres kreatív alkotói munkának köszönhetően alkalomról-alkalomra fejlődött a résztvevők manuális készsége, megfigyelhető volt az is, hogy a kis alkotók egyre tudatosabban használták  a színek és a formák  gazdag tárházát arra is, hogy érzelmeik, gondolataik visszatükröződjenek alkotásaikban. 

A pályázati program öt éves fenntartási időszakának keretében a Békési Kistérségi Óvoda és Bölcsőde Teleky utcai Tagóvodája adott otthont a „Zeneóvoda”-i foglalkozásoknak. Évről-évre, havi egy alkalommal, 12 nagycsoportos óvodás Kocsorné Krizbai Anna ovopedagógus lelkes irányításával ismerkedhetett meg a "hangok és a zene rejtelmes birodalmával". Ani néni foglalkozásainak célja a zenei anyanyelvünk megalapozása, néphagyományunk ápolása, a tehetséges gyerekek kibontakozásának, a gyerekek egyes készségeinek fejlesztése, ritmusérzékük, hallásfejlesztésük, mozgásfejlesztésük, esztétikai érzékük folyamatos fejlesztése volt. A zeneóvoda gerincét a magyar zenei kultúra népi mondókái, játékai, hangszerei, mozgásformái adták. Az év végéhez közeledve, az énekes játékok átismétlése során, már ritmusfelismeréses játékokat is játszottak a gyerekek. Alkalomról alkalomra egyre felszabadultabban működtek közre a gyerekek.

A foglalkozásoknak köszönhetően mind a pedagógusok, mind pedig az óvodapedagógusok, folyamatosan megfigyelhették a gyerekek érzelmi világának fejlődését is.

Támogató: