A Békési Kistérségi Óvoda Teleky utcai Tagóvodájának 12 nagycsoportos óvodásának, a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055 kódszámú, „A kultúra mindenkié - gyermek és ifjúsági szabadidős programok Békésen és környékén” elnevezésű programnak köszönhetően, egy igen mozgalmas, új zenei élményekkel, ismeretanyaggal bővelkedő tanévben volt része. A gyerekek, Kocsorné Krizbai Anna óvodapedagógus irányításával, a TÁMOP-os program fenntartási időszakának második évében, havonta egy alkalommal Zeneóvodai foglalkozásokon vehettek részt. A lelkes óvó néni, a kicsik életkorának megfelelően, játékos formában igyekezett az apróságokat bevezetni a zene birodalmába. A foglalkozások során a gyerekek többek között gyermekmondókák, énekes- és körjátékok segítségével ismerkedhettek meg a ritmus, a halk és a hangos hangok, a gyors és a lassú tempó fogalmával. Képről és a hangjukról meg- és felismerhették a hangszereket, valamint sok-sok zenét hallgathattak. Ez a fejlesztőprogram jó alapot nyújtott a kicsiknek ahhoz, hogy a későbbiekben akár zeneiskolába is beiratkozzanak.

 

A kérdés megválaszolása lehet, hogy sokak számára fejtörést okoz, ám azoknak a gyerekeknek, akik az elmúlt tanévben a Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium, Karacs Teréz Tagiskolájának „Ügyes kezek” szakkörébe jártak könnyen menne a válaszadás. A 2012/2013-as tanév végével ugyanis befejeződött a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055 kódszámú, „A kultúra mindenkié - gyermek és ifjúsági szabadidős programok Békésen és környékén” elnevezésű program fenntartási időszakának második éve, melynek keretében e szakkör is működött. Az iskola 12 4. osztályos diákja, havi egy alkalommal különböző dekorációs technikával ismerkedhetett meg, többek között az írisztechnikával is. Az új módszerek elsajátítása során mindamellett, hogy alkalomról-alkalomra szép alkotások készültek, fejlődött a tanulók kézügyessége és kreativitása is.

 

A Reményhír Iskolában a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055-ös pályázati projekt fenntartási időszakának második évének második félévben is "A nyelv hete" témahét keretében ismerkedhettek a felső tagozatos diákok a magyar nyelv szépségeivel. A foglalkozást tartó pedagógusok: Őriné Apáti Anna és Pocsaji Ildikó nagy gondot fordítottak arra, hogy a gyerekek felfigyeljenek társadalmunk nyelvpusztító hatásaira és igyekezzenek a szép beszéddel tenni ellene. Ismerkedtek a nyelvújítás vívmányaival és az iskola fennállásának 110 éves évfordulójára rendezett kiállításból is kivették részüket. Ez utóbbi a hagyománytiszteletet erősíti az iskolásokban. A negyedik napon a témahét ideje alatt megszerzett ismeretekből játékos vetélkedőn adhattak számot tudásukról a tanulók.

A Szegedi Kis István Református Gimnázium drámapedagógiai szakkörös növendékei a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055-ös pályázati projekt második fenntartási évét is igen aktívan töltötték. Petneházi Eszter, Földesi Magdolna és Arató Tamás pedagógusok irányításával készült a lelkes kis csoport a második félévben is. Tartottak olvasópróbát Békéscsabán az Ibsen-házban, volt táncpróbájuk és gyakorolták a szavak helyes kiejtését is, összeolvasták jeleneteiket, hogy majd ebből egy kerek, egész előadás valósulhasson meg. Ezeknek a gyakorlatoknak köszönhetően javult a diákok kiejtése, szerepeket tanultak meg fejből, és mozgáskultúrájuk is jelentősen fejlődött a tánclépések által. A félév végére az előadásmódjuk is sokkal kidolgozottabbá vált.

A TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055-ös pályázati projekt fenntartási időszakának második évének második féléves foglalkozásait zárták a Békési Kistérségi Általános Iskola Tarhos Tagiskolájában. A havi foglalkozások alkalmával a 22 fős gyermekcsoport Kiss Attiláné és Kovács – Szabó Eszter tanárnők vezetésével egy-egy jeles napot elevenítettek meg, úgy, mint a farsang februárban, a húsvét márciusban, a Madarak és fák napja májusban és a nemzetközi gyermeknap szintén május utolsó vasárnapján. Mindemellett tavaszi dekorációkat is készítettek papírból. Jó kedvűen telt el mind az 5 havi foglalkozás.

Értesülj elsőnek mindenről!

captcha 

Rendezvényeink

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6