A 2014/2015-es tanév első felében a Békési Kistérségi Óvoda Teleky utcai Tagóvodájanak 12 nagycsoportos óvodása vett részt a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055 kódszámú, „A kultúra mindenkié - gyermek és ifjúsági szabadidős programok Békésen és környékén” elnevezésű programjában. A Kocsorné Krizbai Anna óvodapedagógus vezette szakkör nemcsak a gyerekek zene iránti rajongását mélyítette el, hanem betekintést nyújtott számukra a zeneszerzés rejtelmeibe is.

A foglalkozásokon egy-egy hangszer (elsősorban a hegedű és a fuvola) játékos használata kelthette fel a gyermekek figyelmét, a dalokat kísérő mozgások során javult a ritmusérzékük, a dalok szöveges eljátszása és éneklése közben ráadásul szókincsük is bővült. Az ismert népi mondókák mellett egy-egy Weöres Sándor vers és Gryllus Vilmos-dal is osztatlan sikert aratott a csoporton belül. A tél felé közeledvén a kicsik egyre több ünnephez kötődő dallam megkomponálásban működhettek közre, nagy lelkesedéssel próbálták ki például a hangolt csengők használatát. Az eredményes közös munka és az ennek megfelelő beszámolók alapján nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy több kiemelkedő képességű tehetség is bontogatja szárnyait e fejlesztőprogramnak köszönhetően.
 
  
„A kultúra mindenkié - gyermek és ifjúsági szabadidős programok Békésen és környékén” elnevezésű TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055 kódszámú program 2015. januárjában immár a 4. fenntartási év félidejéhez érkezett. Az „Ügyes kezek” havi szakkör keretében Dr. Juhászné Petrás Zita vezetésével fejleszthették kézügyességüket a Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium, Karacs Teréz Tagiskolájának 4. osztályos diákjai. A lepkés mécsestől a levélnyomatos tálig nagyon széles spektrumon mozgott a nevelő és a gyermekek együttes fantáziája. Az évszakokhoz illő dísztárgyak és frappáns munkadarabok elkészítése a legkülönfélébb eszközök segítségével (zsírkréta, tempera, olló, ragasztó, ceruza, olajpasztell stb.) valósult meg. 
Elmondható, hogy a foglalkozások során fejlődött a gyermekek kreativitása és szociális készségeik, a manuális tevékenységekben örömüket lelték, a közös feladatok elvégzésével pedig igazi sikerélményben részesülhettek. A tavaszi tervek között példának okáért húsvéti nyúl és csibe, továbbá Anyák napi üdvözlőlap elkészítése is szerepel.
 
 
  
A Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola Tarhos Tagiskolájában is folytatódott a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055-ös pályázati projekt fenntartási időszaka. A 4. év 1. félévében a KRE-FITT Gyermekklub havi szakkörein először a gyerekek a tarhosi szüreti mulatságban vettek részt,  majd októberben a Világ Gyalogló Napon, novemberben egészségnevelési hónapot tartottak, ahol az egészséges életmódra való nevelés került előtérbe játékos vetélkedő keretén belül. Decemberben karácsonyi néphagyományokkal ismerkedtek és fenyődíszeket, ajándékokat készítettek, míg az 5. foglalkozáson, januárban, hó hiányában rajzokat készítettek a téli mozgásformákról. A havi szakköri foglalkozásokat Kovács Szabó Eszter és Kiss Attiláné vezeti.
 
 
 
 
  
Ezt az elvet vallják a Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola „Ablak a világra” heti szakkörének tagjai is, pontosabban a vezetőjük, Király Gyula pedagógus, aki a heti foglalkozások alkalmával a gyerekeket a képi kultúra értékeivel ismerteti meg. A TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055-ös pályázati projekt 4. fenntartási évének 1. félévében rögtön rendezvények hangosításával kezdték a tanulást úgy, mint évnyitó, a városi Széchenyi szobor koszorúzási ünnepsége, a Dr. Hepp Ferenc Ifjúsági Kosárlabda Kupa, a Tökfesztivál és az október 23-i megemlékezés hangosítása.
Nem maradt el a minden év elején szokásos balesetvédelmi oktatás sem, valamint az elektromos és szervezési alapismeretek megismerése sem. Gyakorolták az összetett hangátviteli lánc összeállítását és működtetését, az élőbeszéd alkalmazását műsorvezetés közben, ismerkedtek a számítógépes hangkezelésre alkalmazott programmal, a riportkészítés módjával és a hanganyag összeállításával is.
 
  
Drámapedagógia heti szakkör keretében a TÁMOP 3.2.11/10-1-2010-0055-ös pályázati projekt 4. fenntartási évének első félévében a 15-16 éves diákok Földesi Magdolna drámapedagógus vezetésével 14 foglalkozáson vettek részt a Szegedi Kis István Református Gimnáziumban.
A szakkör célja a résztvevők elméleti tudásának bővítése volt, különös tekintettel a drámai műnemekre. Megismerkedtek a dráma kialakulásának történetével, az ókori görög dráma jellemzőivel. Értelmezték és feldolgozták Szophoklész: Antigoné, Moliére: A fösvény és Shakespeare néhány művét is. Az internet segítségével részleteket is megtekintettek a fent felsorolt írásokból, azok színházi bemutatóiból. Mindemellett tanulmányozták a drámai vonásokat Arany János balladáiban is.
 
 
 
     

Értesülj elsőnek mindenről!

captcha 

Rendezvényeink

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6